بیماری پوستی گال در زنان - An Overview

Wiki Article

اگر قبلاً هرگز مبتلا به گال نشده باشید ، علائم شما ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا شروع به ظاهر شدن کند.

گال می تواند از طریق تماس نزدیک بدن یا تماس جنسی با فردی که آلوده است منتقل شود. همچنین اگر مدت طولانی در معرض مبلمان ، لباس یا ملحفه آلوده باشید ، احتمال ابتلا به گال را خواهید داشت.

بثورات به آرامی در طی چند هفته یا چند ماه گسترش می یابد. علاوه بر بثورات، علائم و نشانه های گال عبارتند از:

این ناراحتی‌های پوستی هم ممکن است که مانع از خوابیدن راحت فرد بشوند، اما به‌ندرت مانند گال باعث می‌شوند تا فرد نصف‌شب از خواب بیدار بشود و دیگر نتواند بخوابد.

کنه ها معمولاً بیش از ۴۸ تا ۷۲ ساعت دور از میزبان زنده نمی مانند و اگر ۱۰ دقیقه در معرض دمای ۱۲۲ درجه فارنهایت (۵۰ درجه سانتیگراد) قرار بگیرند ، می میرند.

آنچه در اینجا بدان پرداختیم، بررسی بیماری پوستی گال و راه‌های انتقال آن بود. در ادامه، روش‌های درمان این بیماری را تحلیل کرده و از انواع داروی بیماری گال نیز نام بردیم.

حتما بخوانید: خواص سیر و عسل ناشتا و در شب برای سلامتی و پوست

فقط یک نوع کنه وجود دارد که باعث آلودگی به گال می‌شود و به آن هیره خارشی گفته می‌شود.

گال اگر درمان نشود قطعا باقی خواهد ماند. افرادی که با بیمار در یک خانه زندگی می کنند و در تماس نزدیک هستند حتی اگر علائمی نداشته باشند نیز باید درمان شوند.

احتمالا بعد از چهار هفته از شروع درمان بین ایورمکتین سیستمیک با دوز استاندارد و لوسیون ایورمکتین موضعی، اختلاف کوچکی به لحاظ نرخ‌های پاکسازی کامل وجود داشته یا اصلا اختلافی وجود ندارد (شواهد با قطعیت متوسط). به همین ترتیب، بعد بیماری گال گندم از چهار هفته، لوسیون ایورمکتین احتمالا در مقایسه با کِرِم پرمترین منجر به اختلاف کوچکی به لحاظ نرخ‌های پاکسازی کامل شده یا اصلا اختلافی نشان نمی‌دهد (شواهد با قطعیت متوسط) و بین روش‌های درمان با دوزهای مختلف ایورمکتین سیستمیک اختلاف کوچکی وجود داشته یا اصلا اختلافی وجود ندارد (شواهد با قطعیت زیاد).

برنامه درسی برای دانش آموزان دهم( تجربی ، ریاضی و انسانی)

این بیماری شایع ترین بیماری پوستی خارش دار در جهان است و سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا به آن مبتلا می شوند.

گال نروژی: برخی از افراد مبتلا به گال ممکن است به نوع دیگری از گال هم مبتلا شوند که به آن گال نروژی یا گال پوسته‌دار گفته می‌شود. این نوع گال نسبت به انواع دیگر، شدیدتر و بسیار مسری است. افرادی که دارای گال نروژی هستند، بر روی بدنشان، پوسته ضخیمی از پوست ایجاد می‌شود که در این پوسته هزاران کنه و تخم کنه وجود دارد.

ترند جدید در دنیای شلوار زنانه سال ۲۰۲۴

Report this wiki page